Benefis Mieczysława Giedrojcia, m.in. spektakl Nos
Gdzie? M. Giedrojć ukończył Akademię Teatralną w Warszawie. Doskonalił umiejętności i poszerzał wiedzę m.in.: na warsztatach we Wrocławskim Tetrze Pantomimy, Międzynarodowym Festiwalu Mimu w Warszawie lub biorąc udział w autorskich zajęciach np. Daisuke Yoshimoto (taniec butoh), czy Janusza i Nazaret Subicz z Teatru Tańca Piny Bausch itp. Współpracował z wieloma teatrami, występując w przedstawieniach według F. Kafki, J. Webstera, S. I. Witkiewicza, A. Czechowa, F. Dostojewskiego i M. Gogola oraz prezentacjach autorskich. Współtworzył i wykonuje artystyczne programy profilaktyczne, z których jeden został wykorzystany w projekcie Światowej Organizacji Zdrowia. Brał udział w międzynarodowych i krajowych festiwalach teatralnych jako mim, klaun oraz wykonawca monodramów. Pracował w Anglii, Danii, Francji, Niemczech, Rosji, Słowacji, Szwajcarii i na Ukrainie, pokazując własne spektakle, prowadząc warsztaty teatralne i realizując ruch sceniczny do przedstawień polskich autorów.
Od ponad 30 lat dzieli się swoim doświadczeniem teatralnym, organizując, a także prowadząc zajęcia teatralne, pantomimiczne oraz cyrkowe dla nauczycieli, pedagogów, instruktorów oraz młodzieży i dzieci. W 1995 roku, założył w Bydgoszczy, Teatr Małych Form, który do dzisiaj prowadzi.
... "Wszystkie postacie w tym niezwykłym spektaklu przedstawia jeden aktor - Mieczysław Giedrojć. Naiwni ludzie sądzą, że czym mniej artystów na scenie, tym "lżej", i tym spektakl "uboższy". Popróbujcie tylko zagrać w pojedynkę dwie dziesiątki ról bez jednej pauzy, w biegu, fantasmagorycznym rytmie gogolowskiego utworu". (Walery Czubar, Archangielsk , "Siewiernyj Komsomolec")
...Gość z Polski, Mieczysław Giedrojć, przypomniał o stylu stworzonym w latach 20-tych w Rosji przez Władymira Jachantowa i do tej pory, i jak wiele w ojczyźnie, zapomnianych. Chodzi o teatr jednego aktora, kiedy artysta sam odtwarza na scenie cały świat spektaklu. Giedrojć buduje fragmenty gogolowskiego "Nosa" bardziej jako dźwiękową niż fabularną partyturę. Gest, spojrzenie - i publiczność ogląda majora, zbiegły nos, pędzącą dorożkę, Kazański Sobór lub bochenek chleba - powstające i znikające w wichrze fantasmagorii … (Niezawisinaja Gazeta - Moskwa)
Wstęp Wolny
- 25 lat prezentacji spektaklu "Nos" wg Mikołaja Gogola
W programie: wykład Stanisława Miedziewskiego pt. Osobliwości teatru jednego aktora, spektakl, pt. "Nos" oraz wystawa retrospektywna. Projekt zrealizowano dzięki wsparciu finansowemu miasta Bydgoszczy.
Od ponad 30 lat dzieli się swoim doświadczeniem teatralnym, organizując, a także prowadząc zajęcia teatralne, pantomimiczne oraz cyrkowe dla nauczycieli, pedagogów, instruktorów oraz młodzieży i dzieci. W 1995 roku, założył w Bydgoszczy, Teatr Małych Form, który do dzisiaj prowadzi.
... "Wszystkie postacie w tym niezwykłym spektaklu przedstawia jeden aktor - Mieczysław Giedrojć. Naiwni ludzie sądzą, że czym mniej artystów na scenie, tym "lżej", i tym spektakl "uboższy". Popróbujcie tylko zagrać w pojedynkę dwie dziesiątki ról bez jednej pauzy, w biegu, fantasmagorycznym rytmie gogolowskiego utworu". (Walery Czubar, Archangielsk , "Siewiernyj Komsomolec")
...Gość z Polski, Mieczysław Giedrojć, przypomniał o stylu stworzonym w latach 20-tych w Rosji przez Władymira Jachantowa i do tej pory, i jak wiele w ojczyźnie, zapomnianych. Chodzi o teatr jednego aktora, kiedy artysta sam odtwarza na scenie cały świat spektaklu. Giedrojć buduje fragmenty gogolowskiego "Nosa" bardziej jako dźwiękową niż fabularną partyturę. Gest, spojrzenie - i publiczność ogląda majora, zbiegły nos, pędzącą dorożkę, Kazański Sobór lub bochenek chleba - powstające i znikające w wichrze fantasmagorii … (Niezawisinaja Gazeta - Moskwa)
Wstęp Wolny
- 25 lat prezentacji spektaklu "Nos" wg Mikołaja Gogola
W programie: wykład Stanisława Miedziewskiego pt. Osobliwości teatru jednego aktora, spektakl, pt. "Nos" oraz wystawa retrospektywna. Projekt zrealizowano dzięki wsparciu finansowemu miasta Bydgoszczy.