„Tracklista” – Marcin Dymiter, dj set+wykład
Gdzie? Biblioteka Główna, Stary Rynek 24 (strych, II piętro)
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. dr. Witolda Bełzy zaprasza na wykład Marcina Dymitera połączony z prezentacją muzyki. "Tracklista" to autorski cykl wykładów poświęconych istotnym zagadnieniom muzyki. Po kilku latach prowadzenia wykładów uzbierał się materiał na książkę, która ukaże się pod koniec listopada 2015 r.
Głównym założeniem Tracklisty jest edukacja i zapoznanie odbiorcy z ciągle mało znanymi kierunkami w muzyce XX i XXI wieku jakimi są np. sztuka dźwiękowa (z ang. sound art), field recording, muzyka eksperymentalna, ambient czy muzyka improwizowana. XX wiek przyniósł wiele nurtów, idei i koncepcji, a muzyka weszła w tak liczne interakcje, że stała się przestrzenią dla studiów humanistycznych, gdzie sam dźwięk (i jego przemiany) może być traktowany jako istotny kod kulturowy poddany omówieniom i interpretacjom wychodzącym daleko poza język samej muzyki. W związku z tym, że muzyka współczesna zajmuje w edukacji marginalną rolę lub prezentuje się zazwyczaj utarte szlaki, utrwalając dość schematyczne postrzeganie muzyki, pojawiła się idea Tracklisty jako otwartego spotkania i wspólnego słuchania. Muzyka jest spuścizną kultury, znakiem tożsamości, pamięci ale też trwałą wartością kultury - to w niej obserwujemy przemiany estetyczne, które niejednokrotnie zapowiadają przemiany społeczne i
kulturowe.
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. dr. Witolda Bełzy zaprasza na wykład Marcina Dymitera połączony z prezentacją muzyki. "Tracklista" to autorski cykl wykładów poświęconych istotnym zagadnieniom muzyki. Po kilku latach prowadzenia wykładów uzbierał się materiał na książkę, która ukaże się pod koniec listopada 2015 r.
Głównym założeniem Tracklisty jest edukacja i zapoznanie odbiorcy z ciągle mało znanymi kierunkami w muzyce XX i XXI wieku jakimi są np. sztuka dźwiękowa (z ang. sound art), field recording, muzyka eksperymentalna, ambient czy muzyka improwizowana. XX wiek przyniósł wiele nurtów, idei i koncepcji, a muzyka weszła w tak liczne interakcje, że stała się przestrzenią dla studiów humanistycznych, gdzie sam dźwięk (i jego przemiany) może być traktowany jako istotny kod kulturowy poddany omówieniom i interpretacjom wychodzącym daleko poza język samej muzyki. W związku z tym, że muzyka współczesna zajmuje w edukacji marginalną rolę lub prezentuje się zazwyczaj utarte szlaki, utrwalając dość schematyczne postrzeganie muzyki, pojawiła się idea Tracklisty jako otwartego spotkania i wspólnego słuchania. Muzyka jest spuścizną kultury, znakiem tożsamości, pamięci ale też trwałą wartością kultury - to w niej obserwujemy przemiany estetyczne, które niejednokrotnie zapowiadają przemiany społeczne i
kulturowe.