Koncert z Okazji 1050-lecia Chrztu Polski
Orkiestra Kameralna Capella Bydgostiensis
Chór Akademicki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Bernard Mendlik dyrygent
Katarzyna Jaracz sopran
Karolina Makuła alt
Łukasz Ratajczak tenor
Sławomir Kowalewski bas
Benedykt Odya przygotowanie Chóru
w programie m.in.: Bogurodzica, Gaude Mater
Franck - Panis Angelicus
Mozart - Msza C-dur "Koronacyjna" KV 317
WSTĘP WOLNY!
Chrzest Polski datuje się na rok 966 i uważa za wydarzenie, które było początkiem państwa polskiego. Tegoroczne uroczystości związane z 1050-leciem chrztu odbywają się nie tylko w kraju, ale także za granicą. Inauguracja obchodów zagranicznych miała miejsce 5 marca w Royal Festival Hall w Londynie, gdzie z tej okazji zabrzmiało "Stabat Mater" Karola Szymanowskiego. Filharmonia bydgoska uczci to nadzwyczajne wydarzenie w historii Polski Mozartowskim dziełem. Msza "Koronacyjna" - odświętna w charakterze, zwarta formalnie, poważna i wspaniale brzmiąca była przełomowa w sakralnej twórczości mistrza Amadeusza, i obok Requiem i motetu Exsultate, Jubilate należy do najczęściej wykonywanych utworów kościelnych.
Chór Akademicki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Bernard Mendlik dyrygent
Katarzyna Jaracz sopran
Karolina Makuła alt
Łukasz Ratajczak tenor
Sławomir Kowalewski bas
Benedykt Odya przygotowanie Chóru
w programie m.in.: Bogurodzica, Gaude Mater
Franck - Panis Angelicus
Mozart - Msza C-dur "Koronacyjna" KV 317
WSTĘP WOLNY!
Chrzest Polski datuje się na rok 966 i uważa za wydarzenie, które było początkiem państwa polskiego. Tegoroczne uroczystości związane z 1050-leciem chrztu odbywają się nie tylko w kraju, ale także za granicą. Inauguracja obchodów zagranicznych miała miejsce 5 marca w Royal Festival Hall w Londynie, gdzie z tej okazji zabrzmiało "Stabat Mater" Karola Szymanowskiego. Filharmonia bydgoska uczci to nadzwyczajne wydarzenie w historii Polski Mozartowskim dziełem. Msza "Koronacyjna" - odświętna w charakterze, zwarta formalnie, poważna i wspaniale brzmiąca była przełomowa w sakralnej twórczości mistrza Amadeusza, i obok Requiem i motetu Exsultate, Jubilate należy do najczęściej wykonywanych utworów kościelnych.