Ewa Bińczyk GRAFIKA
a wystawie
Ewy Bińczyk GRAFIKA zostaną zaprezentowane prace, pochodzące z kilku
cykli graficznych, zrealizowanych podczas studiów na Wydziale Sztuk
Pięknych UMK w Toruniu. Wszystkie grafiki wykonano w tradycyjnych
technikach wklęsłodruku, takich jak: akwaforta, akwatinta, sucha igła,
miękki werniks, odprysk. Ich motywem przewodnim jest człowiek i
otaczająca go przestrzeń fantomów, nagromadzonych w pamięci wydarzeń i
przedmiotów, będących "składnikami" ludzkiego życia wewnętrznego. Forma
grafik ma charakter narracyjny, anegdotyczny i groteskowy, jest dla
artystki pretekstem do wyrażania głębszych, intymnych znaczeń, często
hermetycznych, wpisanych w surrealny język obrazu. Powtarzające się w
grafikach motywy organiczne, takie jak:
kwiaty, futra, zwierzęta, ogień, deszcz czy krew, mają więc znaczenie
symboliczne. Pojawiają się one jako samoistne, wyobcowane obiekty, lub
jako atrybuty. W kolażowych układach wchodzą ze sobą w nowe relacje i
nabierają głębszego wymiaru.
Ewy Bińczyk GRAFIKA zostaną zaprezentowane prace, pochodzące z kilku
cykli graficznych, zrealizowanych podczas studiów na Wydziale Sztuk
Pięknych UMK w Toruniu. Wszystkie grafiki wykonano w tradycyjnych
technikach wklęsłodruku, takich jak: akwaforta, akwatinta, sucha igła,
miękki werniks, odprysk. Ich motywem przewodnim jest człowiek i
otaczająca go przestrzeń fantomów, nagromadzonych w pamięci wydarzeń i
przedmiotów, będących "składnikami" ludzkiego życia wewnętrznego. Forma
grafik ma charakter narracyjny, anegdotyczny i groteskowy, jest dla
artystki pretekstem do wyrażania głębszych, intymnych znaczeń, często
hermetycznych, wpisanych w surrealny język obrazu. Powtarzające się w
grafikach motywy organiczne, takie jak:
kwiaty, futra, zwierzęta, ogień, deszcz czy krew, mają więc znaczenie
symboliczne. Pojawiają się one jako samoistne, wyobcowane obiekty, lub
jako atrybuty. W kolażowych układach wchodzą ze sobą w nowe relacje i
nabierają głębszego wymiaru.