Your official city guide to Bydgoszcz
#visitbydgoszcz

Na pożegnanie wakacji

Gdzie?
Na pożegnanie wakacji

PIOTR NALEPA BREAKOUT TOUR SYMFONICZNIE


Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej


Wiesław Pieregorólka dyrygent


  Bilety do nabycia na www.bilety24.pl, w kasie biletowej FP oraz w Biurze Podróży „Wakacyjny świat” ul. Magnuszewska 8, Bydgoszcz tel. 52 320 52 29


 Projekt upamiętniający Tadeusza Nalepę – z okazji 10. rocznicy śmierci artysty, i Mirę Kubasińską, liderów grupy Breakout, pionierów rzeszowskiej sceny bluesowej. Po raz pierwszy w historii utwory legendarnego Breakoutu zabrzmią symfonicznie. Na estradzie wystąpi między innymi syn Tadeusza Nalepy i Miry Kubasińskiej – Piotr Nalepa. Ojciec polskiego bluesa urodził się w 1943 r. w Zgłobniu koło Rzeszowa. W 1965 założył grupę Blackout, a trzy lata później Breakout, z którym w ciągu 13 lat nagrał 10 płyt. Tadeusz Nalepa zmarł 4 marca 2007 r. w Warszawie. Podczas koncertu zostaną zaprezentowane kultowe utwory zespołu Breakout, w niezwykłych, symfonicznych aranżacjach, skomponowanych specjalnie na tę okazję przez Michała Jurkiewicza dla zespołu koncertowego oraz orkiestry. Usłyszy m.in. takie przeboje jak: „Kiedy byłem małym chłopcem”, „Pomaluj moje sny”, „Co stało się kwiatom”, „Gdybyś kochał hej!”.


BREAKOUT,  zespół blues rockowy, założony został 1 lutego 1968 w Rzeszowie. W jego skład weszła większość muzyków grupy Blackout. Pierwszymi członkami grupy byli: Tadeusz Nalepa (gitara, harmonijka ustna, śpiew), Mira Kubasińska (śpiew), Janusz Zieliński (gitara basowa), Krzysztof Dłutowski (organy) oraz Józef Hajdasz (perkusja). Zespół oficjalnie istniał do 1982, kiedy to lider zespołu Tadeusz Nalepa rozpoczął karierę solową. Do dnia dzisiejszego zespół był reaktywowany jeszcze wiele razy z okazji wielu imprez i koncertów.


 


Na podium dyrygenckim stanie Wiesław Pieregorólka. W IV Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej artysta zdobywa bezdyskusyjnie Grand Prix, początkujące jego współpracę z wieloma wybitnymi postaciami polskiego jazzu. Następnie, będąc jeszcze studentem kompozycji i aranżacji w Akademii Muzycznej w Katowicach, rzuca pomysł założenia big-bandu, w którego szeregach zasiadają zarówno studenci, jak i wykładowcy Akademii. Wkrótce big-band uznany zostaje za jedyną, prawdziwie jazzową orkiestrę w Polsce. W 1983 kończy studia z wyróżnieniem. Pisze i nagrywa głównie orkiestrową muzykę jazzową, ale nie stroni też od lżejszej muzy. Nie jest mu też obca piosenka. Wraz ze swą orkiestrą inicjuje w ramach opolskiego Festiwalu Polskiej Piosenki cykl koncertów monograficznych. Kilkakrotnie pełni rolę dyrektora muzycznego tego festiwalu. W gronie współpracujących z nim artystów można znaleźć przedstawicieli wszystkich pokoleń świata piosenki, teatru, filmu i estrady. W 1990 działalność orkiestry zostaje zawieszona, a Wiesław Pieregorólka – jej założyciel i leader – wyjeżdża na kilka lat do Stanów Zjednoczonych. Po powrocie do kraju poświęca się głównie działalności fonograficznej, będąc producentem płyt wielu wykonawców ze świata popu, rocka i jazzu. Przez kilka lat pełni funkcję dyrektora artystycznego jednej z wiodących światowych korporacji fonograficznych. Jego zainteresowania aranżacyjne i instrumentacyjne skręcają coraz bardziej w kierunku orkiestry symfonicznej i składów instrumentalnych jej podobnych. To skutkuje np. stworzeniem przez niego projektu znanego pod nazwą Perfect Symfonicznie czy koncert muzyki latynoamerykańskiej na orkiestrę symfoniczną z zespołem Noche de Boleros. Po wielu latach coraz częściej jednak wraca do swych korzeni – big bandu. Dzisiejszy jego skład, to kombinacja doświadczenia i młodości. Stąd, obok – Wojciecha Karolaka, Henryka Miśkiewicza i Roberta Majewskiego – usłyszeć można m.in. Grzecha Piotrowskiego, Roberta Lutego, Jacka Namysłowskiego, Roberta Murakowskiego, Michała Barańskiego czy Michała Tomaszczyka, niekwestionowaną czołówkę polskiego jazzu młodego pokolenia.


 


 

do góry