Sen nocy letniej
Gdzie? SEN NOCY LETNIEJ
balet do utworów Feliksa Mendelssohna-Bartholdy'ego
Realizatorzy
Inscenizacja i choreografia Karol Urbański
Kierownictwo muzyczne Jerzy Wołosiuk
Scenografia Wacław Tadeusz Ostrowski
Kostiumy Tijana Tyski
Przygotowanie chóru Henryk Wierzchoń
projekcje video Krystian Drywa
światła Maciej Igielski
przygotowanie solistek Henryk Wierzchoń
autor plakatu
Michał Batory
Wykonawcy
Balet, Chór Żeński, Solistki i Orkiestra Opery Nova
Wykonania odbywają się za zgodą wydawnictwa Breitkopf & Härtel KG.
Karol Urbański, inscenizator i choreograf , podążył śladami komedii Szekspira : widzimy więc królestwo elfów, władającego nim Oberona i wszędobylskiego, niebezpiecznego Puka, czapce Spodka wyrastają długie uszy-zamienia się w osła ,mgła zasnuwa las pełen czarów oraz " wątek ludzki" : 6 rzemieślników przygotowujących teatralne przedstawienie z okazji ślubu Tezeusza z Hipolitą, Egeusza zatroskanego o córkę Hermię, która pokochała niewłaściwego ( w ojcowskim rozumieniu) młodzieńca.
Kostiumy zaprojektowane przez Tijanę Tyski odwołują się do leśnych barw, ulubionych wszak przez elfy: różnych odcienie zieleni ( szmaragdowa, oliwkowa,soczysta trawiasta).Tytania okrywa się płaszczem, który uszyto z 20 metrów bieżących jedwabiu; na dole ma 9 metrów rozpiętości a jego tren ciągnie się ponad 3 metry.
Dla scenografa, Wacława Tadeusza Ostrowskiego premiera ta była pierwszą tak dużą, sceniczną pracą.
W budowaniu nastroju wspomogły go światła wyreżyserowane przez Macieja Igielskiego, który już kilkakrotnie współpracował przypowstawaniu premier w Operze Nova ( stworzył klimat strachu i beznadziei w "Zniewolonym umyśle" oraz sugestywnie towarzyszył światłem dramatowi Halki w operze Moniuszki i w "Rigoletcie" Verdiego).
Dla potrzeb spektaklu, obok muzyki scenicznej Mendelssohna do komedii Szekspira, w tym kantaty "Lobesgesang" na dwa soprany solowe, chór żeński i orkiestrę, wykorzystane zostaną fragmenty Symfonii "Szkockiej"i "Włoskiej", uwertura "Meluzyna".
Czas trwania spektaklu: 2'10. Jedna przerwa.
balet do utworów Feliksa Mendelssohna-Bartholdy'ego
Realizatorzy
Inscenizacja i choreografia Karol Urbański
Kierownictwo muzyczne Jerzy Wołosiuk
Scenografia Wacław Tadeusz Ostrowski
Kostiumy Tijana Tyski
Przygotowanie chóru Henryk Wierzchoń
projekcje video Krystian Drywa
światła Maciej Igielski
przygotowanie solistek Henryk Wierzchoń
autor plakatu
Michał Batory
Wykonawcy
Balet, Chór Żeński, Solistki i Orkiestra Opery Nova
Wykonania odbywają się za zgodą wydawnictwa Breitkopf & Härtel KG.
Karol Urbański, inscenizator i choreograf , podążył śladami komedii Szekspira : widzimy więc królestwo elfów, władającego nim Oberona i wszędobylskiego, niebezpiecznego Puka, czapce Spodka wyrastają długie uszy-zamienia się w osła ,mgła zasnuwa las pełen czarów oraz " wątek ludzki" : 6 rzemieślników przygotowujących teatralne przedstawienie z okazji ślubu Tezeusza z Hipolitą, Egeusza zatroskanego o córkę Hermię, która pokochała niewłaściwego ( w ojcowskim rozumieniu) młodzieńca.
Kostiumy zaprojektowane przez Tijanę Tyski odwołują się do leśnych barw, ulubionych wszak przez elfy: różnych odcienie zieleni ( szmaragdowa, oliwkowa,soczysta trawiasta).Tytania okrywa się płaszczem, który uszyto z 20 metrów bieżących jedwabiu; na dole ma 9 metrów rozpiętości a jego tren ciągnie się ponad 3 metry.
Dla scenografa, Wacława Tadeusza Ostrowskiego premiera ta była pierwszą tak dużą, sceniczną pracą.
W budowaniu nastroju wspomogły go światła wyreżyserowane przez Macieja Igielskiego, który już kilkakrotnie współpracował przypowstawaniu premier w Operze Nova ( stworzył klimat strachu i beznadziei w "Zniewolonym umyśle" oraz sugestywnie towarzyszył światłem dramatowi Halki w operze Moniuszki i w "Rigoletcie" Verdiego).
Dla potrzeb spektaklu, obok muzyki scenicznej Mendelssohna do komedii Szekspira, w tym kantaty "Lobesgesang" na dwa soprany solowe, chór żeński i orkiestrę, wykorzystane zostaną fragmenty Symfonii "Szkockiej"i "Włoskiej", uwertura "Meluzyna".
Czas trwania spektaklu: 2'10. Jedna przerwa.