Sztuka w samo południe-warsztaty dla osób w wieku 60+
Gdzie?"Sztuka w samo południe" to cykl spotkań poświęconych sztuce i szeroko rozumianej kulturze, adresowanych do osób w wieku 60+
Wstęp bezpłatny
Obowiązują wcześniejsze zapisy (grupy do 25 osób max.)
Spotkania cykliczne, pierwszy piątek każdego miesiąca, godz. 12:00
Czas trwania każdego warsztatu: 1,5 godz.
Zbiórka w holu głównym przy kasie
Zapisy kierować na adres:
piotr.wasowski@galeriabwa.bydgoszcz.pl
lub pod numerem telefonu: 52 339 30 62
koordynator warsztatów: Piotr Wąsowski - asystent w Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy, historyk sztuki, wykładowca
W ramach spotkań proponujemy dyskusje o sztuce współczesnej oraz działania twórcze, które rozwijają procesy poznawcze, doskonaląc sprawność manualną poprzez poznawanie różnych technik i form plastycznych. Do udziału w spotkaniach wybraliśmy historyków sztuki, krytyków, artystów oraz znawców, którzy zwrócą uwagę na różnorodne i niezwykle barwne aspekty współczesnej kultury. Interdyscyplinarność spotkań, niebanalne tematy, eksponowanie wartości wspólnego uczestnictwa pomogą uczestnikom odkryć własne ścieżki interpretacji oraz kontemplacji świata sztuki.
5 sierpnia 2016 (godz. 12:00)
Temat: Eksperymenty z ciałem - Stelarc, Orlan, Abramović
Prowadzenie: Łukasz Kędziora
Spotkanie poświęcone będzie prezentacji współczesnych performerów, którzy w swojej sztuce wykorzystują własne ciało. Głównym tematem będą różnego rodzaju przeobrażenia ciała, modyfikacje oraz uzupełnienia. Zajęcia podzielimy na dwa etapy: w pierwszym uczestnicy uzyskają wiedzę merytoryczną oraz obejrzą najbardziej reprezentatywne przykłady body artu. W drugiej części przeprowadzimy eksperyment polegającym na powtórzeniu słynnej nowojorskiej realizacji Mariny Abramović "The Artist Is Present" (tł. Artysta Obecny).
Łukasz Kędziora - historyk sztuki. Absolwent UAM w Poznaniu. Doktorant na Wydziale Historycznym UMK w Toruniu. Stypendysta Università della Calabria, Facolta’ di Lettere e Filosofia, FPT ZAiKS, MKiDzN oraz uczestnik szkoły letniej w Sainsbury Institute for Art na University of East Anglia. Współorganizator imprez kulturalnych, autor recenzji i tekstów krytycznych. Specjalizuje się w powstającej dopiero dziedzinie neuronalnej interpretacji dzieł sztuki. Interesują go głównie nowe metodologie nauk humanistycznych, ze wskazaniem na biohumanistykę. Współorganizator pierwszej w Europie konferencji poświęconej neurohistorii sztuki.